Minden ami repül

Repülők

Boeing 787

2015. december 10. 15:12 - Szecsei Tamas

A Boeing 787 Dreamliner (fejlesztési nevén 7E7 vagy Y2) a Boeing Commercial Airplanes legújabb hosszútávú, közepes méretű, széles törzsű két hajtóműves utasszállító repülőgépe, melyet az Amerikai Egyesült Államokban terveztek és gyártanak.

2001. szeptember 11-ei terrortámadás után a légitársaságok olcsóbban üzemeltethető repülőgépeket szerettek volna vásárolni, az alacsony árakkal visszahódítva az elbátortalanodott utasokat, ezért a Sonic Cruiser fejlesztését leállították, és egy konvencionálisabb repülőgép fejlesztésébe fogtak.

A korszerűhajtóművek kevesebbet fogyasztanak, a nagy mennyiségű kompozit anyag miatt a repülőgép szerkezete könnyebb lesz, így olcsóbbá válik az üzemeltetés, és csökken a károsanyag-kibocsátás. A repülőgépen a megszokottnál nagyobb ablakok vannak, a kabinbelső is eltér majd a megszokottól. Az Airbus a repülőgép fejlesztésének hírére kezdte meg az Airbus A350 tervezését, amelyet konkurenciájának szán.

Ezen a gépen már lesz zuhanyzó is. Érdekessége, hogy a készülék egy alkalommal mindössze 1,5 liter vizet használ el.

Fejlesztési irányelvei



A 787-es fejlesztésének fő jellemzője volt a repülőgép súlyának csökkentése. A repülőgép 80%-ban kompozit anyagokból épült. A repülőgépbe épített anyagok súly szerint csökkenő sorrendben a következőek: 50% kompozit anyagokból, 20% alumínium, 15% titán, 10% acél, és 5% egyéb. Alumíniumot a szárnyak és a farok rész éleinél, titánt elsősorban a hajtóművekben és a rögzítő elemeknél, bizonyos helyeken pedig acélt használtak. Külső jellemzői a felkanyarított szárnyvég és a zajcsökkentő fogazott élű hajtóműburkolat. A legnagyobb hatótávolságú változata 15 750 km-t tud egy üzemanyag tankkal repülni, ami elég Los Angeles - Bangkok vagy New York - Hong Kong út megtételére. Utazási sebessége 0.85 Mach (ami 903 km/h a szokásos utazási magasságban).

Fedélzeti rendszerei

A 787-es fedélzeti rendszerei között a legfigyelemreméltóbb az új hatékony elektronikus architektúra, ami a korábbi sűrített levegő és hidraulikán alapuló részeket, elektromos kompresszorokkal és pumpákkal váltja le, valamint teljesen megszüntette a pneumatikus és hidraulikát néhány alrendszerben (pl hajtómű indító vagy fékek).A 787-es másik újdonsága az elektronikus szárnyfűtés, ami elektrotermikusan fűti a szárny felületét - ezzel váltották le a korábban megszokott forró levegővel fűtő rendszert.

A Boeing 787 megrendelői

 

  • Aeromexico 2 darab
  • Air Berlin 50 darab
  • Air Canada 14 darab
  • Air China 15 darab
  • Air India 27 darab
  • Air New Zealand 8 darab
  • Air Pacific 5 darab
  • ALAFCO 12 darab
  • ANA 50 darab
  • Arik Air 7 darab
  • Arkia Israel Airlines 4 darab
  • Azerbaijan Airlines 3 darab
  • British Airways 24 darab

  • Continental Airlines 25 darab
  • China Eastern Airlines 15 darab
  • Ethiopian Airlines 10 darab
  • Etihad Airways 35 darab
  • First Choice 12 darab
  • Garuda Indonesia 10 darab
  • Hainan Airlines 8 darab
  • Icelandair 14 darab
  • International Lease Finance Corporation (ILFC) 22 darab
  • Japan Airlines 35 darab
  • Jet Airways 10 darab
  • Kenya Airways 9 darab
  • Korean Air 10 darab
  • LAN Airlines 32 darab
  • LCAL (Low-Cost Aircraft Leasing) 15 darab
  • LOT Polish Airlines 8 darab
  • Monarch Airlines 6 darab
  • Nakash Group 2 darab
  • Northwest Airlines 18 darab
  • OmanAir 6 darab
  • Pegasus 6 darab
  • Qantas 45 darab
  • Qatar Airways 30 darab
  • Royal Air Maroc 5 darab
  • Royal Jordanian Airlines 8 darab
  • S7 Airlines 15 darab
  • Shanghai Airlines 9 darab
  • Travel Service 1 darab 
  • Uzbekistan Airways 2 darab
  • Vietnam Airlines 4 darab
  • Virgin Atlantic 15 darab
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamirepul.blog.hu/api/trackback/id/tr18154460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása