Minden ami repül

Repülők

Boeing 737

2015. december 09. 21:47 - Szecsei Tamas

A 737 és a 737 MAX

A Boeing 737 a világ legnépszerűbb közepes hatótávolságú, keskeny törzsű utasszállító repülögépe. 2011 decemberéig több mint 7000 megrendeléssel (a 6000-iket 2009 áprilisában adták át) minden idők legtöbbet megrendelt és legtöbbet legyártott utasszállítója.

Első felszállás 1967. április 9.
Szolgálatba állítás 1968. február 10.

 

Története:

Az utasszállító család tökéletesítésére a Boeing 1965. Február 19-én bejelentette a B737-es modellt, egy két gázturbinás sugárhajtóműves, rövid hatótávolságú utasszállító gépet.A B737 fedélzeti rendszerei és alapja 60%-ig megegyezett a B727-esével, az új modell azonban mégis egészen más repülőgép volt. Ami a befogadóképességet illeti, eredetileg 65-80 utassal számoltak, ám a Lufthansa 100 ülőhelyhez ragaszkodott. Ennek megfelelően meghosszabbították a gép törzsét. A B737-100 modell első változataiból mindazonáltal csupán 30 darabot gyártottak, mert idők közben már tervezés alatt volt egy nagyobb kapacitású variáns. Ez a változat, a B737-200-as modell lett az új szabvány repülőgép. 1968-ban kezdte meg menetrendszerű járatait a United Airlines légitársaságnál. Ezután indult el három ún. "old generation" repülőgéptípus kialakítása: a B737-300, 400 és az 500-as modell.

 

Az Új generációs (NG) 737-esek :

737–600102 utasférőhellyel rendelkezik. Legnagyobb utazósebesség: 750–850 km/h.

737–700 Utasférőhely: 119 fő. Utazósebesség: 850 km/h. Legnagyobb üzemeltetője az amerikai Southwest Airlines 324 ilyen géppel.

737–700ER : Hatótávolsága: 10 205 km. Két osztályos elrendezésben 126-an utazhatnak rajta.

737–800A Malév flottájában 5 db 800-as típus szerepelt. Utasférőhely: 168 fő. Utazósebesség: 700–850 km/h.

737–900 : A 737-900-as első megrendelője az Alaska Airlines volt, amely 2001. május 15-én állította forgalomba a típust.

737 MAX

A 737-es útán 50 évvel jelenik meg. Az első gép 2015 Szeptemberében lett kész, viszont az elsőt csak 2017-ben fogják leszállítani. A B737 4. Generációs gépei lesznek.

 Utasszám :

737 MAX 7 737 MAX 8/
MAX 200
737 MAX 9   
149 
140 
126 
200 
175 
162 
220 
192 
180 
Utazósebesség: 842 km/h
Fesztávolság: 36 m
Darabonkénti ár: 85 100 000–109 900 000 USD (2013.)
Gyártó: Boeing Commercial Airplanes

Fajtái : 

  • 737 MAX 7
  • 737 MAX 8 -
    • 737 MAX 200 
  • 737 MAX 9

Friss Hírek :

Elkészült az első Boeing 737 MAX 8

A gép november 30-án került a festőhangárba, a Sprit of Renton névre keresztelt gép a Boeing saját festésével gördült ki a csarnokból. A program a terveknek megfelelően halad, a szűzfelszállás 2016 első negyedévében lehet.Az ünneplést követően az első példányt felkészítik a repülésre, a gép várhatóan 2016 első negyedévében teljesíti szűzfelszállását.
Teljes festésben gördült ki a festőhangárból. | © AIRportal.hu
A többi tesztpéldány közül kettő a végösszeszerelő csarnokban van, a negyediket pedig most kezdték összerakni.

A Boeing szerint a programban jelenleg nincs csúszás, az első darabot a Southwest Airlines a terveknek megfelelően 2017 harmadik negyedévében üzembe állíthatja.

A 737 MAX a jelenlegi Next Generation továbbfejlesztett változata, amely egyebek mellett gazdaságosabb CFM Leap hajtóműveket és új, kettős tollazatú szárnyvégeket (wingleteket) kap a költséghatékonyabb üzemelés érdekében.

A Boeing számításai szerint az új modell 20 százalékkal kevesebb kerozinnal is beéri elődjéhez képest, és az A320neóhoz képest a székenkénti üzemelési költsége 8 százalékkal alacsonyabb lesz, mint versenytársának, az Airbus A320neónak.
A Sprit of Renton elnevezés is felkerült a gép törzsére. (Fotók: Boeing Company) | © AIRportal.hu
A MAX-okra eddig összesen 2955 rendelés érkezett hatvan megrendelőtől, az A320 neókból viszont az Airbus eddig 4400-at adott el, és az első gépet akár már idén év végén átadhatják a Qatar Airways-nek.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamirepul.blog.hu/api/trackback/id/tr938153038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása