Minden ami repül

Repülők

A Boeing 777 jövője

2016. január 21. 15:38 - Szecsei Tamas

A B777 és a B777x

Boeing 777 (angol nyelvterületen elterjedt neve Triple Seven, azaz „Tripla hetes”, típusszáma miatt) amerikai fejlesztésű szélestörzsű kéthajtóműves utasszállító repülőgép. A világ legnagyobb kéthajtóműves utasszállító repülőgépe. Ez az első repülőgép amit teljes egészében 3D szoftverekkel terveztek, az összeépítést is számítógépen modellezték. A program 1990-ben kezdődött a 777-200-as, rövid verzió tervezésével. 1994-ben adták át az elsőt, majd 1995-ben indult a hosszabb törzsű, 777-300-as változat. A hosszútávú változat akár 18 órát a levegőben maradhat, ami több mint 17000 km-es hatótávot jelent. 

A leghosszabb utasszállító repülés rekordját is ez a gép tartja, 22 óra 42 perccel, és több mint 21000 km megtételével. A 777-300ER változaton vannak a világ legnagyobb tolóerejű hajtóművei, a GE 90-115B jelűek, melyek 115000 font tolóerőre képesek - ez több mint 50 tonna hajtóművenként.

Legfőbb üzemeltetője, az Emirates 131 ilyen repülőgépet használ.

A Boeing az első 777-est a United Airlinesnak szállította le 1995. május 15-én.1995. november 12-én a British Airways megkapta az első 777-est General Electric GE90-77B hajtóművekkel. A repülőgép öt nappal később már szolgálatba is állt. Az első Rolls-Royce Trent 877-es által hajtott 777-est a Thai Airways International kapta kézhez 1996. március 31-én.1998-as adatok alapján a 777-esek 99,96%-a tudott elindulni technikai meghibásodások nélkül, a repült órák száma pedig lassan közelített a 900 000-hez.

A Boeing 777x

 

A Boeing 777X projekt-csapat a típus leendő vásárlóival és a legfontosabb beszállítókkal szoros együttműködésben alakította ki az új repülőgéptípus optimális paramétereit. A 777X család a 777-8 és a 777-9-es típusokból áll, mindkettő úgy került megtervezésre, hogy megfeleljen a piaci igényeknek és a vásárlók elvárásainak. A repülőgépgyártó közleménye szerint a 777-8 és a hosszabb törzsű 777-9 is jelentős előnyt biztosít a rivális gyártó A350-es típusához képest, a hatótáv, a szállítható teher és az üzemanyag-felhasználás terén.

 

A kísérleteket december 5-én indították a nagy-britanniai Farnborough városában.

A Boeing 777-8X és 777-9X típusváltozatban kínált változataira eddig összesen 259 darab foglalás érkezett négy konkrét vevőtől, a Lufthansa, az Emirates, az Etihad Airways és a Qatar Airways légitársaságoktól. A típus forgalomba állítását 2020-ra ígéri az amerikai repülőgépgyár.

A szárny a lényeg:


A Boeing 777X legfőbb ismertetőjelei a hatalmas, rendkívül hosszú szárnyak lesznek, melyek vége gurulás közben felhajthatók annak érdekében, hogy a repülőgép kiszolgálásához a repülőtereknek ne kelljen változtatni infrastruktúrájukon.



A repülőgép szárnyait úgy alakították ki, hogy azok jelentősen javítsák a 777X aerodinamikai teljesítményét, ezzel csökkentve az üzemanyag-felhasználást és növelve a repülőgép teljesítményét.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamirepul.blog.hu/api/trackback/id/tr468299624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása