Minden ami repül

Repülők

A Boeing 777 jövője

2016. január 21. 15:38 - Szecsei Tamas

A B777 és a B777x

Boeing 777 (angol nyelvterületen elterjedt neve Triple Seven, azaz „Tripla hetes”, típusszáma miatt) amerikai fejlesztésű szélestörzsű kéthajtóműves utasszállító repülőgép. A világ legnagyobb kéthajtóműves utasszállító repülőgépe. Ez az első repülőgép amit teljes egészében 3D szoftverekkel terveztek, az összeépítést is számítógépen modellezték. A program 1990-ben kezdődött a 777-200-as, rövid verzió tervezésével. 1994-ben adták át az elsőt, majd 1995-ben indult a hosszabb törzsű, 777-300-as változat. A hosszútávú változat akár 18 órát a levegőben maradhat, ami több mint 17000 km-es hatótávot jelent. 

A leghosszabb utasszállító repülés rekordját is ez a gép tartja, 22 óra 42 perccel, és több mint 21000 km megtételével. A 777-300ER változaton vannak a világ legnagyobb tolóerejű hajtóművei, a GE 90-115B jelűek, melyek 115000 font tolóerőre képesek - ez több mint 50 tonna hajtóművenként.

Legfőbb üzemeltetője, az Emirates 131 ilyen repülőgépet használ.

A Boeing az első 777-est a United Airlinesnak szállította le 1995. május 15-én.1995. november 12-én a British Airways megkapta az első 777-est General Electric GE90-77B hajtóművekkel. A repülőgép öt nappal később már szolgálatba is állt. Az első Rolls-Royce Trent 877-es által hajtott 777-est a Thai Airways International kapta kézhez 1996. március 31-én.1998-as adatok alapján a 777-esek 99,96%-a tudott elindulni technikai meghibásodások nélkül, a repült órák száma pedig lassan közelített a 900 000-hez.

A Boeing 777x

 

A Boeing 777X projekt-csapat a típus leendő vásárlóival és a legfontosabb beszállítókkal szoros együttműködésben alakította ki az új repülőgéptípus optimális paramétereit. A 777X család a 777-8 és a 777-9-es típusokból áll, mindkettő úgy került megtervezésre, hogy megfeleljen a piaci igényeknek és a vásárlók elvárásainak. A repülőgépgyártó közleménye szerint a 777-8 és a hosszabb törzsű 777-9 is jelentős előnyt biztosít a rivális gyártó A350-es típusához képest, a hatótáv, a szállítható teher és az üzemanyag-felhasználás terén.

 

A kísérleteket december 5-én indították a nagy-britanniai Farnborough városában.

A Boeing 777-8X és 777-9X típusváltozatban kínált változataira eddig összesen 259 darab foglalás érkezett négy konkrét vevőtől, a Lufthansa, az Emirates, az Etihad Airways és a Qatar Airways légitársaságoktól. A típus forgalomba állítását 2020-ra ígéri az amerikai repülőgépgyár.

A szárny a lényeg:


A Boeing 777X legfőbb ismertetőjelei a hatalmas, rendkívül hosszú szárnyak lesznek, melyek vége gurulás közben felhajthatók annak érdekében, hogy a repülőgép kiszolgálásához a repülőtereknek ne kelljen változtatni infrastruktúrájukon.



A repülőgép szárnyait úgy alakították ki, hogy azok jelentősen javítsák a 777X aerodinamikai teljesítményét, ezzel csökkentve az üzemanyag-felhasználást és növelve a repülőgép teljesítményét.

komment

#HelloJetman

2016. január 20. 14:25 - Szecsei Tamas

Emirates : Hello Tomorrow

Az Emirates légitársaság (arabul: طَيَران الإمارات) az Egyesült Arab Emírségekben található Dubaj hivatalos nemzetközi légitársasága. A légitársaság a leányvállalata az Emirates Groupnak, mely teljes egészében a dubaji kormány Investment Corporation of Dubai tulajdona. Ez a Közel-Kelet legnagyobb légitársasága, körübelül 3.400 járatot indít hetente a központi repülőteréről, a Dubaji nemzetközi repülőtérről, több mint 74 ország, 160 városába.

A légitársaság beletartozik a világ 10 legjobb légitársaságai közé, az utaskilométerek alapján, ez a Közel-Kelet legnagyobb légicége, bevétel, flottaméret, és utasok száma(2007) alapján. 2012-ben a negyedik legnagyobb légitársasága volt repült utaskilométer alapján.Harmadik volt a menetrend szerinti teheráru szállításban a tonnák száma alapján. A cég a leghosszabb repülőutak közül négyet üzemeltet Los Angelesbe, San Franciscóba, Dallasba és Houstonba.

Az Emirates vegyes flottát üzemeltet az Airbus és a Boeing szélestörzsű repülőgépeiből, ez az egyik azon légitársaságok közül mely csak szélestörzsű gépekkel üzemel a világon, ezért is ez a cég az Airbus A380 és a Boeing 777 típus legnagyobb üzemeltetője, előbbire a cégnek több mint 90 darabra van megrendelése.

Az Emirates felépített egy erős márkanevet a légiközlekedés vezetőjeként, mint kiszolgálásban, mint növekedésben. A cég számos díjat nyert el - 2012-ben ez volt a világ nyolcadik legjobb légitársasága, melyet biztonsága, kiszolgálása alapján kapott. A légitársaságot 2013-ban a világ legjobb légitársaságaként ítélték meg.

Airbus A380

 

Az Emirates 2000 áprilisában bejelentette rendelését az Airbus A3XX-re (később Airbus A380), a legnagyobb utasszállító repülőgépre. Az Emirates célja, hogy több mint 120 Airbus A380-ast üzemeltessen, amint a repülőtér területe lehetővé teszi. Céljában áll még 30 darab repülő rendelése 10 milliárd dollár értékben. Amennyiben az Emiratesnek sikerül a növekedés, az Airbus A380 flottája több 40 milliárd dollár értékű lesz.

Kabin:

First Class

3 típusa van az első osztálynak az Emiratesnél. Az első az úgynevezett suite, melynek zárható ajtajai vannak, a második az úgynevezett ‘Skycruiser’ ülés, ahol az üléseket teljesen vízszintes ággyá lehet alakítani és a harmadik ahol majdnem vízszintes ággyá dönthetjük az ülést.

Flotta

Emirates Flotta
Típus Szolgálatban Rendelések Opciók Notes
Airbus A330-200 19
Airbus A340-300 4
Airbus A340-500 1 Fokozatos kivonás
Airbus A380-800 62 78 Legnagyobb A380 üzemeltető
Boeing 777-200 1
Boeing 777-200ER 6
Boeing 777-200LR 10
Boeing 777-300 12
Boeing 777-300ER 104 46 20 Legnagyobb Boeing 777-300ER üzemeltető
Boeing 777-8X - 35
Boeing 777-9X - 115
Total 219 276 20

Az Emirates főként szélestörzsű repülőgépeket üzemeltet, többek között Airbus A330, Airbus A340 Airbus A380 és Boeing 777-es típusokat.

 

komment
süti beállítások módosítása